تبلیغات
به زیبایی یک لبخند - شاد بودن یا غمگین بودن؟

 

 شما می توانید «شادبودن» را انتخاب كنید. مردم شاد این موضوع را می دانند در حالی كه افراد ناشاد، خود را ملامت می كنند. اولین گام، دانستن این موضوع است كه طریقه شادبودن را باید آموخت. شما باید خودتان دست به كار شوید و برای رسیدن به هدف، اراده كافی داشته باشید، یادتان نرود شما از حق انتخاب برخوردارید و می توانید بهترین ها را داشته باشید. به نكات زیر توجه كنید:
  زیاد لبخند بزنید. اگر لبخند زدن برایتان سخت است یك مداد بردارید و آن را میان دندان هایتان قرار دهید. این كار باعث می شود با ترشح مواد شیمیایی خاص، احساس خوبی به شما دست دهد.
 
  شعر بخوانید. شعر خواندن اثراتی همانند لبخند زدن دارد و موجب ترشح مواد شیمیایی نشاط آور می شود. هنگام رانندگی، دوش گرفتن و آماده كردن شام شعر بخوانید. هر زمان كه ناراحت هستید شعری را با خود زمزمه كنید. متوجه خواهید شد كه احساسات منفی دست از سر شما برمی دارد.
 
 با افراد خوش بین معاشرت كنید. با سر و كار داشتن با انسان های خوش مشرب، آسان تر شاد بودن را یاد می گیرید این افراد شادی را به دیگران تزریق كرده و بهتر از كسانی كه خود را قربانی می دانند شرایط نامساعد را تحمل می كنند. در انتخاب دوستان خود دقت كنید. رفتاری همانند یك كودک داشته باشید تا احساس جوانی و نشاط كنید. تاب بازی كنید و به جست و خیز بپردازید. یادتان باشد «ما به این علت كه بزرگ می شویم، بازی كردن را كنار نمی گذاریم.» بلكه «ما به این علت بزرگ می شویم كه دست از بازی كردن بر می داریم.»
 
 بخندید. خندیدن نیز مانند لبخند زدن راه خوبی برای رویارویی با مشكلات فیزیكی و روانی است. در صورت لزوم خنده درمانی را امتحان كنید.
 
 به فعالیت بپردازید. فعالیت بدنی نشاط آور است و اگر آن را در سرلوحه زندگی خود قرار دهید احساس خوبی پیدا خواهید كرد. انواع رشته های ورزشی و... می تواند مفید باشد.
 
 خلاقیت به خرج دهید. خلاقیت راه خوبی برای شادبودن است. اگر به دور و بر خود نگاه كنید متوجه خواهید شد كسانی كه برای امرار معاش یا سرگرمی دست به خلاقیت می زنند انسان های شادی هستند. فعالیت های خلاقانه ای مثل طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، صنایع دستی، پختن یك غذای جدید، سرودن شعر یا باغبانی تأثیرات شگرفی در شاد بودن شما دارد. فعالیت های مناسب خود را انتخاب كنید.
 
 دوستان و اعضای خانواده خود را زیاد در آغوش بگیرید. این كار موجب انتقال موج شادی می شود. یادتان باشد تماس فیزیكی برای تقویت روحیه شما اهمیت زیادی دارد.
 
 وقتی با مشكلی مواجه می شوید، یادتان باشد كه «شادبودن» و «حق داشتن» ضرورتاً همراه یكدیگر نیستند. زمانی كه دچار تردید می شوید «شاد بودن» را به «حق داشتن» ترجیح دهید.
 
 هر زمان كه از مسئله ای ناراحت شدید با خود بگویید: «این نیز بگذرد» و آینده روشن تری را تصور كنید.
 
 رفتاری همانند یك كودك داشته باشید تا احساس جوانی و نشاط كنید. تاب بازی كنید و به جست وخیز بپردازید. یادتان باشد «ما به این علت كه بزرگ می شویم، بازی كردن را كنار نمی گذاریم.» بلكه «ما به این علت بزرگ می شویم كه دست از بازی كردن بر می داریم.»
 
 با مردم مهربانی كنید. شما می توانید با انجام كارهای كوچكی مثل گفتن یك كلمه محبت آمیز یا دادن نوبت خود به دیگران، مردم را شاد كنید.
 
 قدرشناس باشید. قدرشناسی را تمرین كنید و تشكر از دیگران را از یاد نبرید. قدر داشته های خود را بدانید. این كار باعث می شود احساس شادی بیشتری كنید و زندگی را موهبتی بزرگ بدانید.
 
 راهی برای آرامش ذهن خود پیدا كنید. مدیتیشن اعصاب شما را آرام می كند. در ضمن شما می توانید به نوای خوشی گوش دهید، حمام بگیرید و یا به كارهای دیگر بپردازید.
 
شما می توانید در هر لحظه از زندگی خود تصمیم بگیرید كه شاد باشید یا ناشاد. یادتان باشد تصمیم گیری در این مورد با شماست. مسئله مهم این است كه هیچ كس نمی تواند به شما بگوید چه چیزی خوشحالتان می كند، در واقع شما بهتر از هر كسی می توانید به خودتان كمك كنید. تبدیل شدن به یك انسان شاد همانند سفری است كه باید آن را از همین الآن شروع كنید! یك زندگی شاد را انتخاب كنید و به خودتان قول دهید كه در این راه دست از تلاش برندارید.
 
 
شاد و پیروز باشید
پریسا

 



تاریخ : پنجشنبه 2 شهریور 1391 | 12:58 ب.ظ | نویسنده : پریسا X | هر چه میخواهد دل تنگت بگو!!!